Ustaz Yusof 020519

Kuliah Subuh

✓ Diakhir Ramadhan ini merupakan masa yang dirasai kesedihannya. Kerana ianya akan meninggalkan kita. Belum tentu kita akan bertemu dengannya lagi. Mungkin ini adalah Ramadhan terakhir bagi kita.

✓ Didalam hadis Qudsi Allah SWT menegur orang- orang yang beriman yang tidak melakukan sesuatu yang dia menyuruh orang lain melakukannya...

✓ Saolah perintah Allah SWT bukan diwajibkan keatas dirinya tetapi wajib kepada orang lain. Tidak takutkah kepada Allah SWT? Apakah sudah ada kepastian terlepas daripada api neraka?

✓ Adakah boleh sesaorang itu menipu Allah SWT. Saolah DIA tidak tahu. Bagaimana akidah orang tersebut?

✓ Menyuruh masyarakat melakukan kewajipan adalah satu perkara yang baik. Tetapi nasihat itu juga jatuh keatas diri orang yang menyatakan. Hendaklah lakukan apa yang dinyatakan. ' Walk the talk'.

✓ Keberkatan daripada Allah SWT adalah kepada orang yang beriman serta bertaqwa. Yang taat kepada perintahNYA. Redha akan ketentuanNYA. Bersabar akan ujianNYA . Bertawakal kepada anugerah NYA.

✓ Orang yang beriman hendaklah redha akan ketentuan Allah SWT. Walaupun perkara yang berlaku diluar jangkaan dan kefahaman. Yakin akan ketentuan Allah SWT adalah baik.

✓ Wassalam


Comments

Popular posts from this blog

Ustaz Ghazali Omar 020912

Ustaz Shamsuddin 090809