Ustaz Shahrullah 270109

Ancaman Islam daripada Yahudi.

Kaum Yahudi suka mereka- reka cerita yang tidak benar. Dicampur aduk daripada sumber sumber yang tidak sahih.

Allah SWT telah melaknatkan kaum Yahudi yang tercatit didalam Al Quran. Sapertimana Allah SWT melaknat iblis kerana takbur dan engkar daripada perintah NYA.

Kaum Yahudi juga disebut didalam Al Quran tentang laknat Allah SWT terhadap mereka. Kerana suka memuji diri sendiri, tidak dapat menerima kerasulan Nabi Muhammad SAW yang bukan daripada bangsa mereka.

Didalam kitab mereka telah jelas tanda-tanda akan kedatangan Nabi Muhammad SAW tetapi oleh sebab takbur akan kemuliaan bangsa mereka. Bangsa ini sanggup menolak perintah Allah SWT.

Kejadian trajis yang menimpa orang palestin di GAZA merupakan manifastasi betapa bongkak dan takburnya bangsa Yahudi. Mereka langsung tidak mengendahkan seruan PBB dan 'world opinion'.

Sikap yang memandang hina kepada bangsa lain telah membuat mereka menjadi orang orang yang zalim. Mereka membunuh wanita dan kanak kanak. Menghalau bangsa Palestin daripada kampung halaman mereka.

Kezaliman orang Yahudi menghina orang Islam pada hari ini berpunca daripada sikap sombong dan takbur mereka serta kelemahan umat Islam sendiri.

Ramai umat Islam hari ini leka daripada perintah Allah SWT. Tidak bersatu padu dan menjauhi diri daripada Al Quran dan Hadith. Memainkan hukum- hukum Allah SWT.

Hari ini orang Yahudi bukan sahaja memusuhi orang Palestin, tetapi mereka memusuhi umat Islam secara menyeluruh. Berbagai cara dilakukan. Sebab utama adalah kerana kebencian mereka kepada Rasulullah SAW. Nabi Muhammad SAW dilantik Allah SWT sebagai Nabi yang terakhir dengan di turunkan kitabullah Al Quran Nur Karim bukan daripada bangsa mereka.

Peringatan ini adalah untuk semua umat Islam.

Wassalam

Comments

Popular posts from this blog

Ustaz Ghazali Omar 020912

Ustaz Shamsuddin 090809